“Životní a úrazové pojištění online není příliš často sjednáváno. Důvodů je přitom hned několik.”
Obecně respondenti průzkumu uváděli jako nejčastější důvod nesjednání finančních produktů online potřebu rady (53,9 %). Významným faktorem je také obava o bezpečnost online sjednání (26,2 %).
Oproti průměru všech respondentů dotázaní, kteří si již sjednali životní či úrazové pojištění online, uvádějí jako hlavní důvod neuzavření finančních produktů online neexistenci možnosti online sjednání (9,4 %, resp. 7,9 %) méně často.
Naopak respondenti, kteří jsou ochotni uzavřít životní či úrazové pojištění online, mnohem častěji narážejí na nemožnost online sjednání finančních produktů (24,7 %, resp. 22,7 %) než průměr všech dotázaných. Na druhé straně se mnohem méně často obávají o bezpečnost online sjednání (13 %, resp. 15,5 %).
Výzkum proběhl na vzorku 1 347 respondentů. Statistický vzorek odpovídá metodice ČSÚ, reprezentuje jednotlivé regiony, věkové skupiny, pohlaví a ekonomickou aktivitu respondentů. Respondenti byli vybráni z věkové skupiny 21 až 61 let. Sběr dat proběhl 1. až 14. 6. 2020.