“Hodnocení hypotečního úvěru a zájem o sjednání hypotéky se neodvíjí jen od výše sazby. Rozhoduje i přístup bankéře.”
Při mystery shoppingu si desítka testovaných bank v průměru vysloužila na škále od 1 (velmi dobrý) do 4 (velmi špatný) hodnocení 1,8 a celkový dojem z jednání a bank tak byl průměrný. Žádná banka ale neudělala na mystery shopperku velmi špatný dojem.
Čtyři banky si vysloužili nejlepší hodnocení za celkový dojem a pouze dvě banky působily spíše špatným dojmem.
I tak by mystery shopperka neváhala produkt uzavřít či banku doporučit známým pouze u tří bank. Nerozhodovala přitom jen samotná nabídka, ale významným faktorem je přístup bankéře.
Komentáře mystery shopperky k nejlépe hodnoceným bankám
“Produkt bych si sjednala právě na základě jednání poradce, které bylo velmi milé, ochotné, příjemné a cítila jsem, že se mi chce skutečně pomoci.” (Česká spořitelna)
“Produkt bych si sjednala, jelikož mě poradce přesvědčil o jeho výhodnosti a hlavně mi nastínil, že nic není problém a se vším mi pomůže. Získal si mou důvěru a bylo velmi příjemné slyšet, že je tu se vším kdykoliv pro mě.” (Moneta Money Bank)
“Tento produkt bych si určitě sjednala. Nejen, že se mi věnoval velmi ochotný a znalý poradce, ale taktéž nabídka je lákavá a z mého pohledu výhodná.” (Raiffeisenbank)
Zdroj: Mystery shopping EMA data uskutečněný ve dnech 24. 1. až 3. 2. 2020